W 2013 roku pobiłam osobisty rekord: przeczytałam 47 książek (pełna lista w zakładce Lista książek przeczytanych)! Od kilku lat systematycznie i świadomie czytam coraz więcej i jestem z siebie bardzo dumna. Chcę utrzymać tempo w 2014, więc mam nadzieję pobić ten rekord :)
Skomponowanie zestawienia zajęło mi tyle czasu, bo nie bardzo wiedziałam jaką przyjąć formułę. Postawiłam na prostotę. Poniżej zamieszczam listę książek, które najbardziej mi się spodobały spośród przeczytanych w 2013 roku (oceniłam je na minumum 7/10). Recenzje książek z roku 2013 z pewnością będą się jeszcze pojawiać na blogu w tym roku. W pierwszej kolejności książki z recenzjami opublikowanymi na blogu:
- Akademia Khana. Szkoła bez granic - Salman Khan
- Dramat udanego dziecka. W poszukiwaniu siebie - Alice Miller
- Dzika kuchnia - Łukasz Łuczaj
- Słodki jak miód, kwaśny jak cytryny - Matthew Ford
- Patrz mi w oczy. Moje życie z zespołem Aspergera - John Elder Robison
- Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją - Marta Bogdanowicz
- Kolacja - Herman Koch
- Znaczenie miłości. Jak uczucia wpływają na rozwój mózgu - Sue Gerhardt
- Życie w micie czyli jak nie trafić do raju na niby i odnaleźć harmonię ze światem - Wojciech Eichelberger, Beata Pawłowicz
- Żyj wystarczająco dobrze - Ewa Woydyłło, Zofia Milska-Wrzosińska, Wojciech Eichelberger, Bartłomiej Dobroczyński, Andrzej Wiśniewski, Ewa Trzebińska, Tatiana Ostaszewska-Mosak, Agnieszka Jucewicz, Grzegorz Sroczyński, Bogdan W. Wasilewski, Danuta Golec, Zofia Milska-Wrzosińska, Ewa Chalimoniuk, Barbara Arska-Karyłowska, Lubomira Szawdyn, Marta Lizis-Młodożeniec
- Mity na temat małżeństwa. O powszechnych przekonaniach które niszczą związek - Arnold A. Lazarus
- Itch. Pasjonujące przygody poszukiwacza pierwiastków - Simon Mayo
- Anna Karenina - Lew Tołstoj (audiobook w genialnym wykonaniu Anny Polony seria "Mistrzowie słowa")
- Bestiariusz słowiański: Rzecz o skrzatach, wodnikach i rusałkach - Paweł Zych, Witold Vargas
- Beztroskie jedzenie. Dlaczego jemy więcej niżbyśmy chcieli? - Brian Wansink
- Bracia lwie serce - Astrid Lindgren
- Carl Rogers. Biografia - Brian Thorne
- Dmuchnij pan w balonik - Stefan "Wiech" Wiechecki (audiobook w fenomenalnej interpretacji Jana Kobuszewskiego seria "Mistrzowie słowa")
- Dogadać się z dzieckiem. Coaching. Empatia. Rodzicielstwo - Joanna Berendt, Magdalena Sendor
- Obudźcie tygrysa. Leczenie traumy - Peter A. Levine, Ann Frederick
- Parenting Adopted Adolescents. Understanding and Appreciating Their Journeys - Gregory C. Keck
- Porozumienie bez przemocy. O języku serca - Marshall B. Rosenberg
- Rozmowy o miłości na skraju przepaści- Boris Cyrulnik
- The Connected Child. Bring hope and healing to your adoptive family - Karen Purvis, David Cross, Wendy Sunshine
- Więź daje siłę - Evelin Kirkilinois
- Wychowanie bez nagród i kar. Rodzicielstwo bezwarunkowe - Alfie Kohn
- Wychowanie w duchu empatii. Rodzicielstwo według porozumienia bez przemocy - Marshall B. Rosenberg
- Zdolne, ale rozkojarzone. Wspieranie rozwoju dziecka za pomocą treningu umiejętności wykonawczych - Peg Dawson, Richard Guare
Nie rozumiem formatowania tekstu na bloggerze, w edytorze wyświetla mi się coś zupełnie innego niż na stronie...
Przy okazji informuję, że recenzje będą ukazywać się na blogu regularnie :)
Przy okazji informuję, że recenzje będą ukazywać się na blogu regularnie :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz