Social Icons

środa, 4 września 2013

Jak napisać piękną dedykację do książki w prezencie ślubnym (i nie tylko)

Ponieważ ukazał się już post na temat książkowych prezentów ślubnych (tu), pomyślałam, że podzielę się moim pomysłem na pisanie dedykacji. Uważam, że książka, którą dajemy w prezencie ZAWSZE powinna mieć napisane od nas osobiste słowa dla nowego właściciela. Ale co napisać? Ja mam na to bardzo prosty przepis.

Dla tych, którzy nie pamiętają - podobnie jak w liście, piszemy miasto i datę po prawej górnej stronie, a dedykację zaczynamy od zwrotu do otrzymujących książkę ("Drodzy", "Kochani" czy cokolwiek innego co pasuje do naszej relacji z obdarowanymi).

W treści można oczywiście wspomnieć o okazji, z jakiej książkę dajemy, napisać też standardowe życzenia. Być może też jest jakiś powód, dla którego wybraliśmy dla tej osoby akurat tę książkę.

Sposób pierwszy


Zarówno z okazji ślubu, jak urodzin, warto moim zdaniem napisać jakieś wspomnienie związane z obdarowaną osobą lub parą młodą (może będzie to pierwsze wspomnienie? albo jakieś wyjątkowe wspólne wydarzenie?). Spróbuję zrobić takie małe "demo":

Kochani,
w dniu Waszego ślubu składam(y) Wam najserdeczniejsze życzenia. Trzymacie w ręku książkę, z której mam nadzieję wspólnie kiedyś skorzystamy,  podczas kolejnej wyprawy w góry. Bardzo często wspominamy nasz wypad w Bieszczady, gdy poznaliśmy się na Rajdzie i śpiewaliśmy harcerskie piosenki. Tyle lat temu! Te góry zawsze będą w naszym sercu w wyjątkowym miejscu, mamy nadzieję, że w Waszym też.

z uściskami

Xxx 

Sposób drugi

Jeżeli opisanie wspomnienia jest zbyt trudne lub jeżeli po prostu taki pomysł wam nie odpowiada, można też napisać dlaczego dajemy komuś akurat tę książkę - może szczególnie przypadła nam do gustu? A może jej fragment nas zainspirował? A może - no właśnie, może wiąże się z nią jakieś szczególne wspomnienie/refleksja na temat świata/polityki/religii?


Jestem pewna, że młoda para czy przyjaciel czytający taką dedykację uśmiechnie się na myśl o wspólnych chwilach. Dedykacja wcale nie musi być wyszukana by być piękna, ale przede wszystkim - osobista. Bo to autentyczność nadaje jej uroku, nie zaś piękne, lecz przepisane skądś słowa.


Mam nadzieję, że te dwa pomysły wesprą was w twórczej wędrówce jaką jest pisanie dedykacji dla ważnej dla was osoby :)

2 komentarze:

  1. Dzięki za rady! Moja przyjaciółka za kilka miesięcy wychodzi za mąż i z narzeczonym zapowiedziała, że będzie wolała książki zamiast kwiatów. Z pewnością skorzystam z tych propozycji :)

    OdpowiedzUsuń

 

Sample text

Sample Text

Recent Comments Widget

Sample Text